Τoo Μuch Ιnformation For Me…

Υπερπληροφόριση

Προσπαθώντας να ορίσουμε την έννοια της υπερπληροφόρισης θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι η κατάσταση στην οποία ο εγκέφαλός μας λαμβάνει τόσες πολλές πληροφορίες, σε σημείο που δεν μπορεί να τις επεξεργαστεί σωστά , πλέον.

Φαινόμενο των καιρών ?

Γνωρίζεται ότι ο κόσμος δημιουργεί κοντά στα 2 exabytes καινούριας πληροφορίας τον χρόνο? Θα μου πείτε τι είναι το exabyte.Το exabyte είναι μία νέα μονάδα μέτρισης για να ορίσουμε την αξία 1ος δισεκατομμυρίου gigabytes . Ναι , ξέρω… Πολύ πληροφορία!! Το φαινόμενο εντείνεται στις μέρες μας λόγω των πολλών τρόπων που μπορεί να λάβει πληροφορίες ο άνθρωπος. E-mails, instant messaging , μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα, εφημερίδες, τηλεόραση, ραδιόφωνο . Και ας μη μιλήσουμε για το ίντερνετ , εκεί είναι και ο περισσότερος όγκος πληροφορίας που προέρχεται είτε από ακαδημαϊκά βιβλία, ηλεκτρονικές εφημερίδες blogs και πολλά πολλά άλλα.

Σαν το νερό!

Η έννοια του information overload είναι από μόνη της οξύμωρη . Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι σαν το νερό . Ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αυτό αλλά του είναι και αδύνατο να το καταναλώσει σε τεράστιες ποσότητες. Η πολύ μεγάλη ποσότητα πληροφόρησης μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα. Και δεν μιλάμε μόνο για απλή ανικανότητα να διαχειριστεί κανείς τον τόνο πληροφόρησης  , την έλλειψη χρόνου που έχει για να αφιερώσει σε κάθε μία απο τις πληροφορίες που λαμβάνει ή την ποιότητα με την οποία τελικά κατανοεί την πληροφορία . Μιλάμε για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην ίδια του την υγεία.

Οι επιπτώσεις μπορεί να είναι :

  • άγχος
  • σύγχυση
  • πίεση
  • ανησυχία
  • παντελή παραίτηση μιας και δεν θα έχει κίνητρο

Ο ψυχολόγος Dr. David Lewis έχει αναφέρει

«Having too much information can be as dangerous as having too little. Among other problems, it can lead to a paralysis of analysis, making it far harder to find the right solutions or make the best decisions.»

Ο ίδιος ψυχολόγος εισήγαγε για πρώτη φορά την έννοια του information fatigue syndrome ορίζοντας σαν συμπτώματα ασθενείας:

Symptoms might include the paralysis of the analytical capacity, constant searches for more information, increased anxiety and sleeplessness, as well as increasing self-doubt in decision-making.

—Nick Hudson,Managers ‘Suffering from Info Overload’,» Press Association Newsfile, October 14, 1996

Την προσοχή σας παρακαλώ !

Και μέσα σε αυτό τον χαμό, ένα από τα ερωτήματα που γεννούνται είναι , πόση προσοχή δίνουμε τελικά σε κάθε μονάδα πληροφορίας? Στην εποχή μας οι «εργάτες» της νέας πληροφορίας ξεπηδούν από παντού. Ζούμε σε έναν υπερ-κοινωνικό κόσμο με πολλά sites,  πολλές αναφορές,  πολλά Bits πληροφορίας που ανταγωνίζονται να κερδίσουν έστω και λίγη από την προσοχή μας. Είναι εύκολο να αρχίσεις μια δουλειά ,  να κατασκευάσεις sites. να βρεις πελάτες . Το τηλεπικοινωνιακό bandwith είναι άπειρο .Το ανθρώπινο bandwith, όμως είναι ? Το πρόβλημα δεν είναι πως θα κατασκευάσεις μια επιχείρηση άλλα το πως θα καταφέρεις, την σήμερον ημέρα που η πληροφορία είναι φθηνή, γρήγορα διαθέσιμη και την βρίσκεις αβίαστα, να καταφέρεις να διατηρήσεις έστω και για λίγο την προσοχή των ατόμων στα οποία απευθύνεσαι.

Ο νομπελίστας Herber Simon τα λέει όλα σε μία του φράση:

«ο πλούτος της πληροφορίας οδηγεί στην φτώχεια της προσοχής που δίνουμε στην πληροφορία»

Τρόποι αντιμετώπισης ? Χμμ…

Έχουν γίνει πολλές προσπάθειες για να αποφευχθεί το information overload. Εγώ θα αναφέρω τους πιο σημαντικούς κατά την δική μου άποψη.

  • Filtering : Βάλτε φίλτρα που να κόβουν τις περιττές πληροφορίες σε όλες τις πηγές πληροφόρησής σας. Υπάρχουν πολλές τέτοιες εφαρμογές. Αναζητήστε τις
  • Πολύ απλά σταματήστε να πληροφορήστε για πολλά πράγματα

Ωστόσο βρήκα ένα αρκετά αξιόλογο άρθρο που παρουσιάζονται τρόποι αποφυγής της υπερπληροφόρισης σε πολλούς τομείς . Μπορείτε να το βρείτε εδώ :

http://www.gdrc.org/icts/i-overload/infoload.html

Αν εμφανίζεται και εσείς σημάδια information fatigue syndrome μπορείτε να ζητήσεται βοήθεια.

Πηγές

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s