Το TOP 5 των Κοινωνικών Δικτύων

Με τη βοήθεια της βάσης δεδομένων του eBizMBA αναζητούμε και αναλύουμε τα 5 πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα ενώ προσδιορίζουμε τα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν μεταξύ τους αλλά και τις διαφορές.

TOP 5 Most Popular Social Networks

  1. http://www.facebook.com /
  2. http://www.myspace.com/
  3. http://twitter.com/
  4. http://www.linkedin.com/
  5. http://www.ning.com/

Εντοπίζοντας τις Ομοιότητες……….

Τα κοινά χαρακτηριστικά των 4ων αυτών κοινωνικών δικτύων είναι ότι επιτρέπει την αλληλεπίδραση των χρηστών , την προσθήκη ή αφαίρεση υλικού από αυτούς και την ανάπτυξη εφαρμογών. Επιπλέον σε αυτά τα δίκτυα υπάρχουν πολλά groups όπου  άνθρωποι από διαφορετικά σημεία του πλανήτη αλλά με κοινά ενδιαφέροντα έχουν την δυνατότητα να συναντηθούν και να αναπτύξουν σχέσεις.

…και τις Διαφορές

Εκτός από τις ομοιότητες που αναφέραμε τα 4 αυτά κοινωνικά δίκτυα έχουν και αρκετές διαφορές , ίσως επειδή και ο λόγος της δημιουργίας τους να ήταν διαφορετικός. Έτσι για το:

  • Facebook : Ένα από τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα είναι τα πολλά application. Το facebook έχει μεγαλύτερη γκάμα υπηρεσιών εξαιτίας της δυνατότητας των χρηστών να ενσωματώσουν στο facebook και τα δικά τους applications. Στο θέμα ασφάλειας το facebook φαίνεται να υπερτερεί αφού προσφέρει μια εφαρμογή καλά προστατευόμενη από Spams και ιούς.  Τέλος  ο χαρακτήρας του Facebook είναι περισσότερο “ανάλαφρος” και διασκεδαστικός. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι  είναι περισσότερο ένα “παρεΐστικο”  κοινωνικό δίκτυο που οι χρήστες έχουν συνεχή ροή πληροφοριών με διάφορες ειδοποιήσεις στο προφίλ τους για τα νέα των φίλων τους . Ένα από τα αρνητικά που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι χρήστες του Facebook ήταν η παραβίαση του ιδιωτικού τους απόρρητου, μιας και υπήρξε δημοσίευση των επιλογών τους από online αγορές που είχαν πραγματοποιήσει, γεγονός που κάποιους τους έφερε σε αμηχανία μιας και οι φίλοι τους γνώριζαν πολλά που εκείνοι ίσως ήθελαν να τα κρατήσουν μυστικά
  • MySpace : Ο κύριος λόγος ύπαρξής του είναι το ententainment. Διαφορές που έχει με τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα είναι το γεγονός πως έχει επικρατήσει να είναι ένα “μουσικό” κοινωνικό δίκτυο, όπου οι καλλιτέχνες ανεβάζουν την δουλειά τους για να ενημερώσουν όχι μόνο τους funs αλλά κάθε ενδιαφερόμενο. Δεν είναι τυχαίο πως πολλοί νέοι καλλιτέχνες που είχαν απορριφτεί από κάποιες δισκογραφικές εταιρίες έγιναν γνωστοί επειδή τυχαία ανακαλύφθηκαν μέσω του MySpace. Έτσι οι δυνατότητές του περιορίζονται στην ανταλλαγή μηνυμάτων και στην παρουσίαση μουσικών δημιουργιών. Ένα από τα πλεονεκτήματα του MySpace είναι η δυνατότητα που δίνει στους χρήστες του να δημιουργήσουν το δικό του μοναδικό προφίλ , δεν είναι όπως το Facebook ή το Linkedin που έχουν όλοι οι χρήστες το ίδιο μονότονο προφίλ . Επιπλέον στο MySpace είναι εύκολο οι χρήστες να ενταχθούν σε γκρουπς ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους επειδή διατίθεται μια ιστοσελίδα στην οποία βρίσκονται κατηγοριοποιημένα όλα τα γκρουπ. Τέλος  ένα από τα αρνητικά του MySpace  σε σχέση με το Facebook κυρίως , είναι πως η δομή του δυστυχώς , επιτρέπει την πρόσβαση σε ιστοσελίδες που παραπέμπουν σε ιούς
  • Twitter :Το δυνατό στοιχείο του Twitter είναι ότι υπάρχει άμεση επικοινωνία μεταξύ των χρηστών. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια εφαρμογή ανάμεσα σε live chat και emails. Μάλιστα σε έρευνα που έγινε γιατί πολλοί χρήστες προτιμούν το Twitter η απάντηση ήταν “Γιατί μόλις έχω κάποια απορία κάποιος θα βρεθεί αμέσως για να μου απαντήσει”. Είναι ένα ακόμα συγγενικό δίκτυο με το Facebook αλλά με πιο λιτή και περιεκτική λειτουργικότητα . Σχετικά πιο “επίσημο”  από το Facebook , αλλά πιο ανάλαφρο από το linked.com και το ning.com.  Σε θέματα ιδιωτικού απορρήτου το Twitter από την αρχή είχε ξεκαθαρίσει πως τα σχόλια των χρηστών του θα ήταν ορατά απ όλους τους χρήστες του άρα είναι στην δικαιοδοσία του χρήστη αν τελικά θα το χρησιμοποιήσει
  • Linkedin :Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι αφήνει τους χρήστες να δημιουργήσουν ένα επαγγελματικό προφίλ. Θα μπορούσαμε να ορίσουμε το Linkedin σαν μια βάση δεδομένων για τα βιογραφικά των χρηστών. Όποιος επιθυμεί μπορεί να ανεβάσει το βιογραφικό του σημείωμα, την δουλειά του και ότι άλλο κρίνει πως θα εκτιμηθεί θετικά από έναν μελλοντικό του εργοδότη. Επιπλέον , μέσω του Linkedin οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να εντοπίσουν εύκολα και να πραγματοποιήσουν μια αγοραπωλησία αλλά να βρουν και πληροφορίες για κάποιον πιθανό τους πελάτη. Το Linkedin είναι ίσως από τις πιο επίσημες μορφές κοινωνικής δικτύωσης. Ως αρνητικό θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε την μη ελκυστική μορφή του που το κάνει προσιτό μόνο για επαγγελματική χρήση
  • Ning :  Μια από τις διαφορές του Ning με τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα είναι η δυνατότητα που δίνει στον χρήστη να αναπτύξει μόνος του ένα κοινωνικό δίκτυο, να δημιουργήσει για παράδειγμα ένα μικρό Facebook. Μέσω του Ning ο χρήστης δημιουργεί το δικό του δίκτυο για συγκεκριμένο σκοπό όπως για παράδειγμα την εκπαίδευση. Το Ning δεν είναι ακόμα διαδεδομένο στην Ελλάδα, μιας και είναι μεταγενέστερο των προηγούμενων δικτύων  που αναφέραμε. Περιμένουμε να αρχίσει να κερδίζει έδαφος και στην Ελλάδα , να το γνωρίσουμε, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε μια γενική κριτική επιλέγοντας τον “νικητή”.

Πηγές

  1. http://www.ebizmba.com/articles/social-networking-websites/
  2. http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_1_21/03/2010_395015/
  3. http://www.axleration.com/facebook-vs-myspace//
  4. http://www.networkworld.com/news/2010/060710-tech-argument-facebook-twitter.html
  5. http://www.computerworld.com/s/article/9065398/Facebook_vs._LinkedIn_Which_is_better_for_business_
Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s